" D i r a S t o r y "

DiraStory

Welcome to my blog


" Be like a flower that gives its fragrance even to that hand that crushes it - Ali Ibn Abi Talib (SA) -"

We can chatting here





Ikan Bakar Bagan Lalang ..
Saturday, May 24, 2014 | 10:49 | 0Comment

Dah lama nak pergi Bagan Lalang akhirnya tercapai jugak impian nak pergi sana. Aku ingat lagi last time nak pergi sana sampai sesat-sesat siap jumpa orang buat batu nesan perghh.. memang seram. Ada la kalau korang ingat masa aku pergi Ballon Festival 2 tahun lepas. Time tu pergi naik motor. Tapi semalam naik kereta tu yang boleh sampai kesana tu. Niat asal nak pergi Festival Belia kat Putrajaya tapi teralih pulak pergi sampai Bagan Lalang sebab Mr. Zul nak makan ikan bakar. Aku pun teringin jugak yela dah lama kot tak makan ikan bakar.Memang sodap dan terbaik lah!! Kami makan dekat kedai Bayu Malam kalau tak silap la nama kedai tu. Lupa la nak tangkap gambar kedai tu. Tapi location dia betl-betul senang. Kalau korang dah sampai kat situ kalau korang menghadap laut kedai dia kat sebelah kanan korang betul-betul dekat simpang 3. Ada orang panggil kedai tu kedai 100Plus. Aku dan Mr. Zul pilih ikan siakap. Nak makan ikan terubuk aku tak puas makan kat kedai. Aku lagi suka makan dekat rumah sebab boleh makan lambat-lambat. Bincang punya bincang kami makan ikan siakap je dan aku ambil sotong bapak besar punya. Ikan siakap 100gram RM6.50 dan terubuk Rm3.50 murah baq hiang!!
2 lauk je cukup lah. Ikan siakap kami buat bakar dan sotong macam biasa goreng tepung.

Sambil tunggu makanan siap kami tengok perlawanan Datuk Lee Chong Wei dengan player Indonesia entah apa nama dia aku lupa. Tapi best sebab menang!! Yay! Tunggu-tunggu makanan pun sampai.
Sentuh je ikan tu mak aiii lembutnyeeee. Bismillahirrahmanirrohim... kami pun makan. Emmm.. sedapnya tak terkata. Sumpah sedap. Kuah cili yang dia bagi pun sedap. Kami makan dengan nasi putih je. Memang ngamlah!..sotong dia pun lembut. Aku ingat lagi masa aku makan dekat Tanjung Harapan dulu.
Sotong dia tak de la lembut macam makan dekat sini.

Sangat puas hati makanan dia. Semalam pun boleh tahan jugak orang datang. Member Mr.Zul yang rekemenkan tempat ni. Sangat berbaloi la makan dekat sini. Yang buat lagi berbaloi ialah harga dia murah. Total kami makan cuma RM45 tiada caj tersembunyi. Aku cakap berbaloi sebab aku dan Mr. Zul pernah makan ikan bakar dekat area rumah aku. Masa tu kami cuma makan ikan kerapu bakar je dengan nasi putih. Bila nak membayor harga dia RM50++. Tapi tak boleh nak kata jugak la sebab Bagan Lalang ni senang nak dapat ikan. Ye dok??

Okelah tu je nak bagitau. Gambar akan aku update kemudian. Anyeong!!

notakaki: Malaysia ke final Piala Thomas akan menentang Jepun!!! Tahniah!!

Labels: , ,