" D i r a S t o r y "

DiraStory

Welcome to my blog


" Be like a flower that gives its fragrance even to that hand that crushes it - Ali Ibn Abi Talib (SA) -"

We can chatting here





Baby Boy ke Girl ni?
Friday, December 18, 2015 | 14:08 | 0Comment

Alhamdulillah sekarang ni kandungan aku dah pun berusia 25 minggu. Dah beberapa kali scan pun tapi masih tak nampak jantina lagi. Tapi tak ape lah janji anak dalam kandungan ni sihat walafiat tu dah cukup untuk aku. Kes aku GDM tu aku still control pemakanan. Minuman manis dengan benda-benda yang boleh naikkan gula dalam darah aku, aku pantangkan dulu. 


Tapi memang tak tahan la kan. Bila kena diet control ni lagi la tekak rasa nak makan manis-manis. Big Apple la, Chatime la, Takoyaki la, bubur jagung la, aiskrim. Aaahh semuanya manis-manis. Sabar jela. 


Ok, aku terjumpa benda ni dekat satu laman web ni lupa pulak nak ambil link laman web tu. Tanda-tanda hamil anak perempuan dan lelaki. Hehehe walaupun tak boleh percaya 100% tapi saje je la kan aku nak risik-risik aku ni pregnant baby boy ke girl. Family aku cakap baby boy, family husband cakap baby girl dan staff office cakap pun baby girl. 

Tanda-tanda yang aku alami .. 


  • tiada morning sickness yang teruk. Boleh katakan aku normal cuma kekadang je mual.
  • Suka makan manis. 
  • Degupan jantung bayi aku lebih daripada 140 .. sepupu aku cakap baby boy tapi kat bawah ni tanda untuk baby girl. Konpius
  • Aku tidur banyak mengiring ke kanan sebabnya bila mengiring ke kiri aku akan sakit gigi. Lol tapi selesa tidur terlentang walaupun tak bagus. 
  • Mak mertua cakap perut aku nampak tinggi. Entah aku tak reti nak tengok. Sepupu dengan mak cik aku cakap perut nampak bulat. 
  • Kawan-kawan dan keluarga cakap muka aku nampak berseri. 
  • Aku selalu emo bila kena tinggal dengan husband. Entah sedih semacam je rasa. Lately rasa nak manja-manja je. 

Tanda-tanda isteri hamil anak perempuan

  • Isteri mengalami morning sickness yang agak teruk. Adakalanya berterusan sehingga kelahiran
  • Degupan jantung bayi lebih cepat daripada 140 degupan seminit
  • Ibu hamil merasakan beban berat pada pinggul
  • Payudara kiri lebih besar dari kanan
  • Lihatlah perut isteri, adakah ia semakin bulat.
  • Perut ibu hamil nampak “tinggi”.
  • Ibu hamil suka tidur mengiring ke kiri
  • Isteri yang mengandung suka makanan manis dan sukakan buah-buahan
  • Jadi lebih cerewet ketika hamil
  • Ibu mengandung jadi lebih moody dari kebiasaan
Tanda-Tanda Isteri Anda Hamil Anak Perempuan
Bayi perempuan


Tanda-tanda isteri hamil anak lelaki

  • Isteri tidak mengalami alahan atau morning sickness yang teruk. Ada sesetengahnya tidak mengalami apa-apa alahan langsung.
  • Degupan jantung bayi kurang dari 140 kali dalam satu minit
  • Ibu hamil sukakan makanan yang masam dan masin
  • Ibu hamil juga selalu sakit kepala
  • Lihatlah perut isteri, adakah ia memboyot ke hadapan dan kelihatan “tajam”
  • Perut ibu mengandung nampak “rendah”
  • Ibu hamil suka tidur mengiring ke kanan
  • Wajah isteri kelihatan lebih berseri ketika hamil
  • Hidung ibu hamil tampak lebih mekar
set ibu hamil cergas
Bayi Lelaki
notakaki: ada juga yang cakap aku mengandung kembar. Tapi scan nampak satu je nyawa. Tak kisahlah apa pun jantina anak ibu. Ibu harap sayang ibu ni sihat walafiat. Ibu harap sayang ibu seronok dalam perut ibu, seronok jadi anak ibu. Ibu sayang anak ibu. 

Labels:



Tanda-Tanda Isteri Anda Hamil Anak Perempuan
Bayi perempuan


Tanda-tanda isteri hamil anak lelaki

set ibu hamil cergas
Bayi Lelaki
notakaki: ada juga yang cakap aku mengandung kembar. Tapi scan nampak satu je nyawa. Tak kisahlah apa pun jantina anak ibu. Ibu harap sayang ibu ni sihat walafiat. Ibu harap sayang ibu seronok dalam perut ibu, seronok jadi anak ibu. Ibu sayang anak ibu. 

Labels:



newer post older post