" D i r a S t o r y "

DiraStory

Welcome to my blog


" Be like a flower that gives its fragrance even to that hand that crushes it - Ali Ibn Abi Talib (SA) -"

We can chatting here





Wedding Story : Live Band or Dj
Wednesday, July 29, 2015 | 17:33 | 0Comment

Wedding Story : Live Band or Dj

Assalammualaikum semua.

So, hari ni aku nak cerita sikit tentang live band dan dj. Seperti yang korang tau (kalau korang tau la) masa wedding aku dulu aku ambil khidmat live band instead of dj.
Kenapa?

First: Bagi aku live band ada aura tersendiri begitu juga dengan dj. Aku takkan memperkotak-katikkan peranan dj di majlis kahwin.
Tapi aku ambil khidmat live band disebabkan kemeriahan yang aku rasakan sewaktu majlis perkahwinan aku dan juga di majlis perkahwinan jiran aku.
Jiran aku ni boleh katakan wedding dia simple je tapi sebab live band wedding dia jadi sangat meriah. Walaupun tak ada dj nak cakap-cakap sepanjang majlis tu tapi kemeriahan majlis tu tetap terasa.
Satu la kemeriahan lebih dari dj. Aku pulak masa tu duduk semeja dengan makcik dan sepupu-sepupu over aku semua menghasut aku untuk ambil live band.
Nak dijadikan cerita kebetulan time tu Mr. Chipsmore nak ambil aku pergi rumah mak andam test baju, aku pun pujuk dia tengok persembahan live band tu. Then, dia macam bersetuju nak ambil live band tu. Eh! Senang kemahin Mr. Chipsmore ni. Terus je kitaorang pergi tanya dia ada kosong tak untuk minggu depan. Yes minggu depan punya wedding baru terhegeh nak cari dj/live band. So, settle bayar deposit kitaorang discuss sikit pasal majlis tu nanti.

Second: Aku taknak buat perbezaan tentang ini sebab bagi aku dj dan live band ada cara pembawakan mereka sendiri. Kalau dari segi lagu jangan risau sebab aku rasa lagu kita boleh request nak lagu apa. Terpulang korang. Macam aku masa discuss dengan bebudak live band tu aku request untuk diorang mainkan lagu-lagu kahwin dulu. Of course aku nak wedding aku penuh dengan lagu kahwin. Nama pun majlis kahwin kan. So, memang diorang mainkan la untuk aku. Masa aku berarak tu aku betul-betul rasa macam raja sehari. Betul feeling sebab ada lagu kahwin plus dengan kompang. Ha pasal kompang aku pun bajet je. Kebetulan ramai sepupu dengan jiran memang pandai main kompang. So upah diaorg je.hah senang hidup aku bajet pun kua sikit je. Syukur. So, sambung balik pasal tadi. Then masa tengah bersanding pun aku request nak lagu kahwin lagi sampailah time makan diaorang dah start main lagu yang ada lah untuk hiburkan tetamu. Lain sangat rasa bila guna live band. Rasa macam konsert.

Third: Sound system yang sedap. Aku tak nafikan dekat sini yang dj pun ada sound system yang sedap tapi bagi aku rasa real tu yang susah nak dapat. Maksud aku rasa real orang bernyanyi macam aku cakap tadi la wedding aku rasa macam dekat konsert. Meriah! Tu je yang aku boleh cakap. Ok tak nak korang terasa aku tau dj pun boleh buatkan majlis korang meriah. Apa-apa pun ini semua terpulang dekat korang nak pilih dj ataupun live band. Dalam cerita p.ramlee dulu pun kahwin guna live band! >_<

Aku puas hati sangat dengan performance dari live band aku. Teramat puas hati. Tapi sedih sebab terlalu ramai orang yang nak bergambar aku tak sempat nak nyanyi satu lagu pun. Sedih. Tapi Mr. Chipsmore sempat la nyanyi hehehe. Tq Luffy Buskers untuk hari yang sangat best!!

geng buskers yang muda-muda lagi dengan mak cik dan sepupu sepapatku .. diorang ni la mulut manis sangat pujuk aku suruh amik live band.


notakaki: aku ada letak link page Luffy Buskers dekat previous entry kalau korang nak khidmat diaorang. Bab harga bincang sendiri dengan diorang ok. Tapi jangan risau harga berpatutan sesuai dengan servis diorang.

Labels: ,